Cukor helyett juharszirup

Juharszirupok

Mai világunkban nagy a harc a cukorfogyasztás visszaszorítása érdekében. A tudomány számos alternatívát kínál cukorpótlóként. A korábbi évtizedekben inkább a mesterségesen előállított édesítőszerek vitték a prímet. Csakhogy ami mesterséges, az nem feltétlen jelenti azt, hogy egészségesebb is. Többek között ezért is helyeződhetett a hangsúly a „természetes édesítőszerekre, melyeket manapság világszerte egyre szélesebb körökben kezdenek meg –illetve kiismerni.

Osloi Egyetem2009-es tanulmánya szerint néhány alternatív édesítő, amelyeket a boltok polcain is megtalálni valóban tartalmaz antioxidánsokat. A fekete melasznak például kifejezetten magas az antioxidáns értéke. További „cukorpótlónak” tartják például az agavét, a barna rizsből készült maláta szirupot, a barna cukrot, vagy éppen a juharszirupot.

A juharszirup antioxidáns-szempontból rokonítható a melaszhoz. A világ legismertebb juharszirupja, a kanadai juharszirup tökéletes alternatívája lehet a fehér cukornak. A szirup ugyanis nagyjából 20%-ban tartalmaz vizet is és csak 70-85%-ban cukrot (A fehér cukor mily meglepő, de 100%-ban cukor alapú!)

A kanadai juharszirup egészséges és 100%-ban természetes: Tiszta, továbbá színezékektől, és adalékoktól mentes. A juharszirup és a cukor egyaránt poliszacharid vegyületek, mégis különbözőek.

A különbséget már az előállítás folyamata is jól jelzi. Röviden: A juharszirup a juharfa természetes nedvéből készül; amelyet felforrlanak. A tiszta juharszirup nem tartalmaz adalékokat, nem dolgozzák fel, autentikus terméke a természetnek. A fehér cukor esetében egészen más a helyzet – A cukornádból nyert cukrot feldolgozzák és finomítják mielőtt a forgalomba kerül. Míg a fehércukor az előállítás alatt alkalmazott eljárások során veszít ásványi anyag tartalmából; addig a juharszirup magassabb arányban és természetes formájában tartalmazza az ásványi anyagokat, mint például a káliumot, a cinket, a kálciumot, a nátrimot és a mangánt.

A juharszirup kevsébbé terheli meg a szervezetet, mint a fehércukor. A juharszirup cukortartalma rádásul fruktózzal és glükózzal egészül ki, és fokozatosan kerül a véráramba, nem rakódik le.

A tiszta juharszirup az értékes tápanyagok mellett tartalmaz antioxidáns vegyületeket is, melyek erősítik az immundrendszert, ellenállóbbá téva azt a baktériumok és fertőzések ellen. Antioxidáns-tartalmú ételeket fogyasztani különben is az egyik legjobb –és legegészségesebb dolog amit tehetünk szervezetünk egészségéért!

Továbbá a fehércukor kalóriadús, diétához egyáltalán nem ajánlott készítmény. A juharszirup a fehércukorhoz képest kalóriaszegényebb, és segíthet a jobb emésztés elérésében is. Diétás ételek készítéséhez kevesebb kalóriatartalma miatt ajánlott is.

A juharszirup lassabban emeli meg a vércukorszintet mint a fehércukor, hiszen cukortartalma közel 1/3 részt kevesebb.

A juharszirup glikémiás indexe 54 , az asztali cukoré pedig jóval magasabb, 65-re tehető – a glikémiás index egy számérték, mely 100-as skálán rangsorolja a táplálékokat aszerint, hogy milyen hatást fejtenek ki a vércukorszintre. Minnél kisebb egy táplálék glikémiás indexe, annál kevesebb cukrot juttat a szervezetbe. Az 55 alatti glikémiás indexű táplálékok már az alacsony kategóriába tartoznak , ebből kiindulva kijelenthető, hogy a juharszirup mindenképpen jobb a fehércukornál!

A tiszta juharszirup kitűnő forrása a mangánnak, amely ásványi anyag segíthet helyreállítani az izom- és sejtkárosodást, és megőrzi a csontok erősségét.

Az USA Mezőgazdasági Minisztériumának jelentése szerint 100 gramm juharszirup 260 kalóriát tartalmaz. A fehér kristálycukornak ennél sokkal de sokkal magasabb a kalóriatartalma, hiszen 100 grammja 387 kalóriát rejt magában. 2 evőkanál juharszirup körülbelül 52 kalóriát jelent; 2 evőkanál kristálycukor több mint 100-at!

Még egy érdekes adat. A világon az utóbbi évtizedekben, de akár évszázadot is mondhatnánk, óriási mérétkben megugrott a cukorfogyasztás, amely mondani sem kell, roppant káros az egészségre – vércukorszint, szív –és érrendszer, agyi működés problémái stb. Magyarországon például egy átlagos felnőtt ember évi 40 kg cukrot fogyaszt; hogyha ezt napi szintre lebontjuk, akkor körülbelül 10dkg cukrot kapunk. Hatalmas mennyiség, a mai számok 10-szeresei a 100 évvel ezelőtt mért adatoknak!

A megváltozott ételfogyasztási –és életmódbeli szokások, mint a stressz vagy a cukortermelés iparosodása mind idáig vezetett.

Épp itt az ideje tehát, hogy olyan „természetes cukorpótlókhoz” forduljunk, mint a juharszirup. Az egészség ugyanis mindennél fontosabb!

Kérem értesítsenek, ha vannak akciók