Juharszirup sportoláshoz

A megfelelő táplálék kellő energiát ad az edzéshez, valamint edzés után is biztosítja az energia ellátást. Bár kevesen teszik, a mesterségesen előállított termékek helyett természetes energiafokozókat is nyugodtan lehet alkalmazni sportoláshoz, erős fizikai igénybevételhez.

Mivel az energia fő forrásai a szénhidrátok, ebben az esetben még a cukor is jó barátnak bizonyulhat! Itt kerül előtrébe a juharszirup, mint egy forradalmian új, természetes energiafokozó!

A cukor erőt ad az izmoknak

A cukor bizonyított, hogy edzés előtt, alatt és után is energiát ad az izmoknak. Ez különösen fontos azok számára, akik egy órán át vagy még tovább végeznek fizikai megterhelést.

A sportolóknak továbbá oda kell figyleniük a megfelelően helyes táplálkozásra is. Valamennyi étel, amelyik tartalmaz szénhidrátokat, cukorrá válik a vérben. Ide tartoznak a komplex szénhidrátok is, mint a zabpehely, a kenyér, a gyümölcsök, tészták; az egyszerű szénhidrátok, mint a barna cukor, a méz vagy a juharszirup. Bár manapság már mindent elkövetünk, hogy kevesebb cukrot fogyasszunk, egy kevés cukor mégis csak jól jön edzés alatt és után. A cukor ugyanis minél gyorsabban bomlik le, annál gyorsabban ad energiát az izmoknak. Ugyanakkor a cukrok között is vannak különbségek abban a tekintetben, hogy melyik mennyire egészséges.

Juharszirup Sportolóknak!

A juharszirup esetén nem feltétlen egy, az izomműködést támogató italra asszociálunk. Pedig a tiszta juharszirup összetevői révén valóban képes energizáló hatást kifejteni, erősíteni az izomműködést.

  • A tiszta juharszirup 100%-ban természetes anyagokat tartalmaz, olyanokat mint a mangán, a cink, a nátrium és a kálium. A mangán és a cink elengedhetetlen az izmok számára; míg a nátrium és kálium szabályozza a szervezet folyadékegyensúlyát, továbbá a kálium segíti az izmok normál működését, megakadályozva az izomgörcsöket. Aktív fizikai igénybevétel esetén igen is szükség van a szervezet folyadékegyensúlyára, és görcsöktől mentes izommunkára!
  • A juharszirupnak ugyan nem kiemelkedő, csupán közepes az antioxidáns tartalma, ez mégis jól jöhet sportolás esetén. Az antioxidánsok ugyanis védik a sejteket az oxidatív károsodástól, amit a szabadgyökök okoznak fokozottabb fizikai igyénbevétel esetén.
  • A tiszta juharszirup természetes tápanyagai révén erősíti a csontokat is, és egyensúlyba hozza a vércukorszintet.
  • A juharszirup éppenséggel könnyen emészthető, így a telítettség érzetét sem fogja kelteni.
  • Fokozza az anyagcserét.

Ugyan a juharszirupot elsősorban nem a sportolóknak ajánlják, ám számos módon segítheti jótékonyan az izomműkdést. A juharszirup alapú készítmények energizálóak, ráadásul otthon is könnyen elkészíthetőek:

  • A juharos-áfonyás sportital már csak az íze miatt is egyre népszerűbb energizáló
  • egy falat juharos-sárgabarackos energia zselé pedig edzés közben vagy után egyaránt remek tápanyag forrása lehet az izmoknak.

Az országúti kerékpáros Ted King például szentül hiszi, hogy a tiszta juharszirup remek „üzemanyaga a szervezetnek”, mely segíti Őt a jobb teljesítmény elérésében, úgy, hogy közben regenerálja az izmokat. Ted King profi versenyzőként is fogyasztotta a juharszirup alapú készítményeket, még az olyan világhírű versenyek alatt is, mint a franciák legendás országúti kerékpáros körversenye, a Tour de France.

A Rhode Island-i Egyetemen a világhírű kanadai juharszirup alapos tanulmányozása után bebizonyították, hogy a szirup rendelkezik gyulladáscsökkentő vegyületekkel is; így segítheti elő szervezetünk egészségét.